Kontordrift

Ullevaal

Koronapandemien har utfordret den normale arbeidshverdagen, også i ADNO.

ADNO har tilhold i moderne, leide kontorlokaler på Ullevaal stadion. Med pandemi og hjemmekontor har det vært liten grunn til å gjøre utbedringer av selve lokalene.

Det har derimot vært stort fokus på å gjennomføre leverandørvurderinger av for eksempel telefontjenester og reisebyråbistand.

Koronapandemien har utfordret den normale arbeidshverdagen, også i ADNO. Vi har vært opptatt av å finne løsninger som ivaretar tryggheten til ansatte og sørger for at vi tar et nødvendig samfunnsansvar ved å prioritere smittevern og -hensyn, balansert opp mot en organisering, form og arbeidskultur som sikret leveranse og utvikling av virksomhetens arbeid.

Når det gjelder tilstedeværelse på kontoret, varierte dette gjennom 2021. Først med svært liten tilstedeværelse i første del av året, mer normalitet på ettersommeren, men så med stor usikkerhet igjen mot slutten av året.

Vi ser at hjemmekontor på mange måter har fungert, men erkjenner samtidig at det er en stor verdi å møtes på kontoret. Det er et mål å komme tilbake til en hverdag der de sentralt ansatte primært jobber fra kontoret på Ullevaal stadion.

Datasikkerhet har vært et fokusområde de siste årene. Dette har ikke vært mindre viktig all den tid det er benyttet mye hjemmekontor. ADNOs lisenser har høyeste sikkerhetsnivå.

Arkiv- og saksbehandlingssystemet Public 360 benyttes i dag av alle ansatte. Her ble det i 2021 utarbeidet nye rutiner for dokument- og saksbehandling i samarbeid med en ekstern aktør.